vrijdag 30 augustus 2024

In Nederland

Zondag 25-8

We zijn alweer bijna 3 weken in Nederland. Inmiddels is het dakraam gekit, dus hopelijk kunnen we vanaf nu weer waterpas staan zonder dat het water op die plek (vooral bij het draaisysteem) naar binnen loopt! Joost heeft een handig plaatje op het dak geplaatst waardoor de 'lek-ruimte' afgedicht wordt.

Naast wat bezoekjes her en der zijn we vooral in Ommen geweest. Nu niet op de oprit bij het huis van Diannes moeder, want daar staat de container en het is niet handig als wij in de weg gaan staan! We staan dus keurig op de camperplaats (de Stekkenkamp). Wat we normaal per week aan diesel kwijt zijn gaat nu naar de CP-eigenaar... Ach ja, we weten het, in Nederland zijn dít de kosten, en onderweg dát...

Het weer is zo nu en dan onstuimig, en dat levert mooie luchten op

Gezellige lichtjes in de trein die langskomt, en een mooie maan...

Ik heb op zich best een hekel aan Ommen in de zomer, en al helemaal in de vakantie. Wat een drukte.... Maar ja, het is voor het goede doel! We hebben 2 weken lang bijna iedere ochtend opgeruimd in het huis. En afgelopen vrijdag was het klaar - en de 2e container vol! Hoera!

De eerste week was het warm warm warm..... Iedere ochtend een paar uurtjes aan het werk was echt lang genoeg, het werd al snel te warm. En we moesten van alles verzinnen om schaduw te creëren bij de camper😁

Zo konden we toch buiten zitten, want binnen liep het nog hoger op: op een gegeven moment was het buiten 32 en binnen 36 graden....!

Gelukkig was het afgelopen week beter te doen. En we gunden onszelf een uitje tussendoor: een bezoekje aan museum More in Gorssel! Dat was echt heel erg leuk, en er is een prachtige tentoonstelling nu. Schilderijen en gedichten met water als onderwerp.

Wil heeft het boek van de tentoonstelling gekocht, echt een pareltje!

Wil met haar nieuwe tasje

Lekker lunchen

We kregen een prachtige bos bloemen bezorgd bij de camper (door Dianne😁)! Dit had Nieske geregeld vanuit haar vakantieadres in Denemarken... zo blij is ze met het feit dat het huis nu klaar is👍
Wij zijn ook blij en genieten van de bloemen! Dat hebben we nog nooit gehad in de camper!

Donderdag 29-8

Na Ommen zijn we wat afgezakt naar het midden van het land.
Vandaag zijn we in het Singer museum in Laren geweest. De laatste week van de Breitner expositie. Prachtig! Wil heeft een paar mooie collages gemaakt

We staan nu in Nunspeet op een grote CP, keurig verzorgd, en met wasmachine, droger en douches, en daar is het ons om te doen😉. Maar als we hier toch staan kunnen we morgen ook wel even naar die fantastische schoenenwinkel hier...

Vrijdag 30-8

Die fantastische schoenenwinkel is er nog steeds, en hij is ook nog steeds echt fantastisch... Dus Wil is op en top blij met haar nieuwe schoenen. En meteen maar een eindje erop lopen, als op wolkjes, zonder knellen....
We hebben in de winkelstraat nog even een labcache gedaan en zijn daarna nog in het Noord-Veluws museum geweest. Met een tentoonstelling van Rien Poortvliet, Wil alweer blij!

En alweer mooie compilaties gemaakt

En boven hingen werken van kunstenaars uit de regio, die allemaal in Nunspeet hebben geschilderd

De komende dagen weer wat bezoekjes, en afwisselend weer 'vakantie vieren in Nederland'😁

dinsdag 6 augustus 2024

En meteen maar weer door: Duitsland en dan Nederland

Zondag 4-8

Het was een rustige nacht daar in het noordoosten van Denemarken, we zijn niet weggestuurd👍!

We zijn inderdaad gisteren in één ruk door Denemarken gegaan. Wat een drukte, wat een nare vibe, wat een vervelend rijgedrag.... Later lazen we dat het de 2e zwarte zaterdag was in Europa... We hebben nog even overwogen om van de snelweg af te gaan en dan maar binnendoor te totteren, met een extra overnachting in Denemarken, maar daar hadden we ook niet echt zin in....

We hebben een slaapplek gevonden vlak over de grens. Een prima plek, lekker rustig👍 En weer terug in Duitsland, fijn!

Vandaag weer door, maar het was alweer zo druk.... dus we hebben iets minder kilometers afgelegd. Zelfs op de gewone doorgaande wegen zat veel verkeer, sluiproutes....

We staan nu ten noorden van Hamburg, op een P bij een zwembad aan de rand van een dorp. Het zwembad is niet open dus het is heerlijk rustig😁

Het wordt weer een wonderlijke route die we afleggen.... we zouden nl. eerst nog een weekje naar de Lüneburger Heide gaan om te cachen. Maar na een telefoongesprek met Martijn bleek dat ze pas donderdag naar Australië vliegen (voor een vakantie van 2 maanden) en niet dinsdag, zoals we dachten.... Maar dan kunnen we dus nog op tijd in Groningen zijn om ze nog even te zien👍
Dus morgen gaan we via het Elbeveer richting Nederland (want Hamburg is een drama).... hopen dat we weer wat rustiger kunnen rijden!

Maandag 5-8

Het is gelukkig rustiger op de weg vandaag. We hebben ook bijna geen snelweg gehad, dat scheelt. Wel 'wat' vertraging voordat we de veerboot op konden: we hebben anderhalf uur staan wachten.....

We rijden verder binnendoor naar het westen en gaan bij Oldenburg de snelweg weer op. Maar dat halen we vandaag niet, we staan weer in Bad Bederkesa. Wat een leuk stadje is dit toch... wel druk in de zomer! En ons favoriete restaurant is dicht op maandag😢

We moeten natuurlijk nog even naar het slot (ligt naast de P) en naar 'de seigneur'.... en natuurlijk weer met hem op de foto. Die delen we maar niet op deze blog😱

Dinsdag 6-8

Vandaag zijn we op tijd vertrokken uit dit mooie stadje voor onze afspraak in Groningen. Onderweg nog even LPG tanken natuurlijk, de flessen zitten weer vol👍😁. En diesel tanken, dat is net iets goedkoper hier.
De reis verliep verder rustig, niet zo achterlijk druk meer onderweg😱. Maar nu is het weer te warm! 10 graden warmer dan we de afgelopen weken hebben gehad!

We zijn dus nu weer in Nederland, dat zal weer even wennen zijn.... We gaan her en der een bezoekje brengen, Dianne helpen in het huis van haar moeder, juffrouw Roos een facelift laten geven na de schade die we afgelopen winter hebben opgedaan.... En natuurlijk de bruiloft in september! Maar eerst donderdag langs Joost voor het kitten van het dakraam👍, het zal fijn zijn om niet meer heel-erg-niet-waterpas te hoeven staan om lekkage te voorkomen😃