zaterdag 13 april 2024

Verder via Duitsland - naar Nederland

Dinsdag 9-4

Gisteren hebben we een flinke afstand afgelegd, ruim 300 km. We zijn op een camping gaan staan, voor een broodnodige douche en wasmachine.... Een mooie rustige camping in de Vogezen, ruime plaatsen (maar helaas geen schaduw... ). De douche was heerlijk en de was is weer gedaan! En ze hadden friet op de camping, ook wel weer es lekker!

's Ochtends had Wil de voorruit schoongepoetst, er zaten nogal wat insecten op..... Maar toen we op de camping aankwamen kon ze opnieuw beginnen. We hadden wat lichte regen onderweg, en blijkbaar zat daar een grote hoeveelheid Saharazand in... Pech!

Vanmorgen weer door. Het is een mooi deel van Frankrijk, waar we nu doorheen rijden. De Vogezen, en dat gaat over in de Eifel. We houden ervan!
We hebben besloten via Duitsland verder naar het noorden te gaan. Vandaag een iets kortere afstand afgelegd, zo'n 180 km. We staan nu zo ongeveer op een drielandenpunt: net over de grens in Duitsland, vlak naast het meest zuidoostelijke puntje van Luxemburg!

Het is een CP aan de rand van een dorpje, met uitzicht over de glooiende velden😁

Woensdag 10-4

Vandaag weer een prachtige rit door heuvellandschap, en gedeeltelijk langs de Moezel. We hebben ruim 200 km. afgelegd vandaag, met een heel klein stukje door Luxemburg😀. Prachtig zonnig weer, en niet te warm...
We hebben onderweg wel nog even onze LPG-flessen volgetankt, want dat kan straks weer niet...

We staan nu ten westen van Keulen. Een klein dorpje, Paffendorf, Met een prachtig kasteel met een mooie tuin er omheen! En nog 2 labcaches😀

de 2e van links is een Carthago. dat was 'vroeger' een JOEKEL!!!!

een enorme plataan!

Morgen het laatste stukje tot vlakbij Schijndel. We moeten weer op de agenda letten.... En die raakt alweer aardig vol gepland, met allemaal leuke bezoekjes en zakelijke afspraken.

Vrijdag 12-4

Gisteren zijn we weer de grens overgegaan met Nederland. Het voelt alsof de vakantie voorbij is.... En het was zo druk onderweg! Zelfs even in de file gestaan omdat er een 'outlet' was in Roermond😱
We hebben overnacht in Croy, vlakbij Aarle-Rixtel, op een mooie camperplaats. Helaas begon vanochtend vroeg bij de buurman een gier-tankwagen te pompen.... Nou ja, we moesten toch opstaan, en gelukkig was er niks te ruiken...

Eerst naar de Wit, dé campingzaak in Schijndel. We hebben een mooi nieuw opstapje gescoord, en een nieuwe fietshoes, want de andere was eigenlijk op (de ritsen en het klittenband begaven het).

Daarna naar Lacros, de fietsen krijgen een servicebeurt. En dat is wel nodig.... Hadden wij mooi de tijd om de nieuwe fietshoes te bevestigen👍😀

De eerste afspraak in Nederland is dus achter de rug. Nu volgen een paar weken vol met afspraken, er zal zo af en toe een verslagje komen.... Tot later!