zaterdag 22 juli 2017

WMC Kerkrade

Maartje speelt met haar slagwerkgroep van SDG Ommen op het wereldmuziekconcours. Daar konden we dit keer bij zijn, dus de SVR-camping 'Geet Good' in Landgraaf geboekt van 22 tot en met 29 juli. Kleine vriendelijke en rustige camping op een paardenhouderij annex manege. Echt aardige mensen en weinig maar goed en schoon sanitair.
We hebben een dag geboekt voor de taptoe wedstrijden in het Roda stadion (daar gaan we volgende keer weer heen! Gaaf!).
Dagje Maastricht hoorde er ook bij uiteraard en omdat we Joost en Sjoerd hadden geholpen met hun bedrijf kregen we van hun als dank een rondleiding door de voormalige steenkolenmijn in Valkenburg met aansluitend een lunch en bezoek aan de Gulpener brouwerij. Wat een fantastisch cadeau was dat. En het mooie was dat we pas een dag van te voren wisten wat we gingen doen. Echt heel erg leuk! (En interessant en lekker!)
Voor het concours van SDG kwamen Johan en Dianne ook met de caravan, ze hebben gezellig twee dagen bij ons op 'Geet Good' gestaan, daarna gingen zij door voor hun vakantie. Anja en Lambert waren er ook uiteraard, maar zij sliepen in een hotel. We zijn voor het concours aan lekker uit eten geweest met z'n zessen.
In Limburg zijn nog echte markten, zo groot als ik ze me herinner van Hardenberg. We moesten nog gordijntjes hebben voor de bus, het kan wel zonder, omdat we getinte ramen hebben, maar ik vind dat toch niet prettig. Bij de vierde lappenkraam vonden we een lap met een schapenpatroon (wij en schapen, dat komt wel goed). Via internet had ik een hoeveelheid (loeisterke) magneten besteld en daarmee klikken we de gordijntjes vast. Geen beschadigingen aan de bus en het werkt prima! De magneten zijn zo sterkt dat ze zelfs fleecedekentjes houden die we er soms voor doen voor de kou.

Nu dan de foto's van die week:

22 juli: Heenreis

voor het eerst de bus voor een langere periode inpakken

stoppen op een P, dat geeft zo'n enorm vakantiegevoel!

En daar staat ie dan! Het is nog spannend allemaal.

23 juli: Taptoewedstrijden

In het Parkstad Limburg stadion.

24 juli: Fietstocht door de omgeving en naar de Markt

Ontbijten in de zon (weinig zon gehad deze week, veel regen)

Lapjes gekocht op de markt. Gordijntjes in de maak.

Onze schapenwolkjes hangen. (nog wel hier en daar met wat schilderstape,
want een gedeelte van de magneten hadden we uitgeleend.... )

26 juli: Maastricht

Zoveel terrasjes, daar kun je niet omheen.

Informatie verzamelen voor een cache.
Wát een joekel van een klok!

27 juli: Valkenburg en Gulpen

Steenkolenmijn in Valkenburg. Rondleiding door ex koempel. Zoals de Groningers nu uitgebuit worden voor het gas, zo zijn de Limburgers uitgebuit voor de kolen. Het is duidelijk wat de mensen met geld vinden van mensen die ver weg woonden. Eerst de uitbuiting door de turf, daarna de kolen, nu het gas. Ik vond het wat dat betreft best heftig en vooral dat het eigenlijk nog steeds zo is dat 'Holland' bepaald en Nederland betaalt.

Wielrijders! Onder de grond, echt waar. Net zoals paarden. Die werden naar beneden getakeld zodra ze konden werken en kwamen pas weer boven als ze geslacht moesten worden. Dat vlees kon alleen nog maar worden gebruikt in stoofpotten als het eerst in azijn werd gemarineerd. Vandaar Zoervleis. (Door toevoeging van vooral stroop is het eerder zoet dan zuur....)

De brouwerij met eerst een lekkere lunch.

En een heerlijk biertje er bij.

Zo was je daar je handen. Geniaal!

Na de rondleiding kregen we college over wel twintig soorten bier en de smaken daarvan. Vervolgens kregen we een proeverijtje van vijf biertjes en moesten we middels smaakomschrijvingen die we hadden gekregen uitvogelen welk bier we voor onze neus hadden gekregen. Er waren zes mensen die het goed hadden en dat was inclusief moi! Yeah!

Met een mooi certificaat....

28 juli: WMC slagwerkdag

SDG maakt zich klaar voor hun concert

Even Maartje succes wensen.

In de pauze lekker uit eten met Anja en Lambert en Johan en Dianne.

Tevreden na het optreden

's Avonds nog een afzakkertje bij Johan en Dianne.