vrijdag 22 september 2023

Nog steeds bezoekjes & zakelijke afspraken

Vrijdag 15-9

Gisteren weer bij Johan geweest, de spullen voor de nieuwe badkamer werden gebracht. We hebben weer een crypto gemaakt maar hij was erg moe en ging al vroeg naar boven voor zijn middagslaapje. Wij hebben nog wat klusjes gedaan (snoeien, strijken) en ik heb fijn een wasje voor mezelf kunnen draaien!

Vandaag zijn we op bezoek geweest bij de moeder van Lillian. Wat leuk was dat! Ze woont in een prachtig appartement (met uitzicht op de kerk die ze altijd bezochten met het gezin). We hebben ook een wandeling gemaakt op het landgoed waar de as van haar man uitgestrooid is.

Zondag 17-9

Gisteren hebben we een hele leuke middag gehad in Doesburg, met een optreden van The Underdogs Blues Fusion, een band van mannen op leeftijd (met een oom van Lillian op basgitaar) die een fantastisch stukje muziek speelden! We hebben daar van 3 tot 8 op het terras gezeten😁👍

Vandaag zijn we weer naar Ommen gereden, want we ‘moeten’ morgenochtend heel vroeg bij Johan zijn. Het starten van de motor ging weer niet helemaal soepel😱, maar Wil heeft met een houtblok een paar ferme tikken tegen de startmotor gegeven en er zodoende voor gezorgd dat we toch weer konden rijden👍😃! Ze mag blijven…

We staan nu op de CP de Stekkenkamp en niet meer op Anna’s Hoeve, daar is het kampeerseizoen alweer voorbij.

Maandag 18-9

Heel vroeg op vandaag, want Wil zou al om 8 uur met Johan bij de tandarts zijn en ik zal dan de mannen van de badkamer ontvangen. Alles is prima gegaan, gelukkig startte de motor vanochtend in 1 keer 😱

We kregen bericht van de gemeente Ooststellingwerf, waar wij ons briefadres hebben. Zo’n adres mag maar tijdelijk gebruikt worden (variërend van ca. 3 tot 9 maanden) en ze moeten nu gaan handhaven. Wij hebben deze termijn natuurlijk allang overschreden…. Advies: registreren als geëmigreerden. Dat kan gevolgen hebben voor uitkeringen, ziektekostenverzekering en andere verzekeringen…. We gaan eerst nog op zoek naar andere mogelijkheden! Een lastige kink in de kabel, dit.

s Middags zijn we naar Drachten gereden. Morgen naar de garage (nieuwe startmotor!) en de pedicure.

Dinsdag 19-9

Helaas, de motor start nu echt niet meer… een tik met het houtblok heeft geen effect… Een monteur van de garage, die onderweg is naar een klus, probeert hem aan de praat te krijgen door hem op een power accu aan te sluiten. Helaas. Dan komt er een busje met 2 andere monteurs: de sleepkabel eraan en nu lukt het om de motor te laten starten. De accu is kapot, die gaan ze eerst vervangen en dan checken of de startmotor ook nog vervangen moet worden. Gelukkig is dat niet het geval, het blijft bij 'alleen' een nieuwe accu... Waarschijnlijk heeft hij al een poosje op de huishoudaccu gestart😱. Alles is nu weer gerepareerd en in orde bevonden, juffrouw Roos loopt weer als een tierelier!

We zijn ondertussen op de fiets naar de pedicure gegaan. Leenfietsen van de garage want juffrouw Roos stond natuurlijk op de brug, met onze fietsen achterop. Gewone fietsen, zonder versnelling, zonder elektrisch hulpje.... je trapt je het leplazarus, en het waaide nog hard ook!

De middag hebben we zeer nuttig besteed met het doen van nog meer dure uitgaven! Een e-reader voor Wil, 2 nieuwe pannen voor Wil en een nieuw macbook voor mij! Ik ben blij!

Donderdag 21-9

Gisteren zijn we naar Norg gegaan. We hebben daar weer 2 nachten overnacht op de CP van de Norgerberg. Zo jammer dat de natuurcamping bij het Molenduinbad gesloten is...

's Middags naar Trijn voor een borrel, ze had ook nog gezorgd voor een heerlijk soepje en een broodje met lekkere smeersels. Heerlijk!

Vandaag zouden we een dagje uit met Trijn, naar 1 van de Friese 11-steden: Dokkum. Dat hebben we ook gedaan, maar o wat een baggerweer.... een en al regen! We hebben heel dapper wel even door het prachtige stadje gelopen, maar ook voornamelijk in restaurantjes gezeten👍😁.

Dokkum is een prachtig stadje, maar door het weer hebben we het niet echt eer aangedaan. We gaan voor een herkansing...

Vrijdag 22-9

Vandaag zijn we weer naar Drachten gegaan, als tussenstop voor de Huizinga-familiedag morgen in Houwerzijl. Onderweg naar Drachten eerst nog even langs Jasicamp in Leek voor wat nieuwe onderdelen. Wat hebben ze daar ontzettend veel! We hebben een nieuwe open- en sluitknop voor de koelkast en een nieuwe hor voor het kleine dakraampje. Top!