woensdag 4 oktober 2023

Houwerzijl-reünie en weer gezellige bezoekjes

Maandag 25-9

Zaterdag was een leuke maar drukke dag met de neven en nichten van de Huizinga-kant. Ik had de meesten echt heel lang niet gezien, een deel voor het laatst bij de begrafenis van mijn moeder, 6 jaar geleden. De Theefabriek in Houwerzijl is een prima lokatie om zoiets te organiseren, we zijn goed voorzien van eten en drinken (met specialiteiten zoals poffert en hangop). Een gezamenlijke wandeling langs het geboortehuis van opa en nog even naar het kerkhof. Een bijzondere dag met bijzondere verhalen!

Zondag zijn we 's middags even bij Martijn en Evelien langs geweest in Groningen. Weer lekker buiten gezeten in het zonnetje en helemaal bijgepraat, fijn! We kregen ‘iets’ van de enorme druivenoogst mee... en een paar peren, leuk hoor! We hadden juffrouw Roos geparkeerd bij vd Valk Hoogkerk, en daar stond ook dit oude besje. Een rondrit maken in een oude bus van de GADO, de Groninger AutobusDienst Onderneming, hoe leuk is dat.... maar we hebben het niet gedaan. Trouwens, wat een stank hebben die oude diesels!

's Avonds toch maar even een behandeling voor een van mijn tenen, die was erg dik en rood - een ontsteking dus. Dokter Wil heeft het behandeld met een naald, huismiddeltjes en een hele hoop verband😁 Het ziet er vandaag alweer beter uit!

Het was weer 'oppasochtend' bij Johan. Ik ben alleen geweest, want Wil is nog steeds niet fit. Een fikse verkoudheid, last van de keel, koortsig.... Johan moet het niet te pakken krijgen, dus maar even niet in de buurt komen. We hebben samen gezellig zitten kletsen, een ommetje gemaakt, samen een broodje gegeten. Was heel goed! Hij lijkt stabiel te zijn, dat idee heeft hij zelf ook, hij heeft het zelfs over weer dingen oefenen (alleen wandelen) om weer vooruit te gaan. Dapper! Hij is nog steeds vrolijk, lacht om zichzelf en houdt de moed erin.

Een enorme libel zat een poosje uit te rusten op de knie van Wil

Dinsdag 26-9

De verjaardag van Johan. Vanmiddag zijn we naar Maartje gegaan om de babykamer te zien, daarna de verjaardag vieren bij Johan en Dianne thuis met alle kinderen erbij. Johan wilde graag frietjes, dus dat hebben we geregeld, met wat salades erbij. En na het eten kwam het orkest een serenade brengen voor zijn verjaardag, het was prachtig en heel indrukwekkend.

Donderdag 28-9

Gisteren weer vertrokken naar Drachten, want we moesten nog naar de garage voor een besteld onderdeel. 's Middags in het centrum afgesproken met Evelien en Britt, die 'toevallig' ook daar waren... gezellig op een terrasje gezeten!

Vandaag na de garage eerst naar Oosterwolde gereden, bestelde pakjes ophalen bij Joost en Evelien. En even bij de collega's van de Bruna langs. Daarna weer door naar Loenen.

Zondag 1-10

Vrijdag zijn we met Lillian in juffrouw Roos naar Zevenaar gegaan om kater Boefje daar af te leveren bij de zus van Lillian. We hebben een hele gezellige dag gehad en Boef was al snel gewend gelukkig. Wij sliepen in de camper op de parkeerplaats, Lillian bij haar zus in huis.

Na het ontbijt zijn we weer vertrokken, er zat een verrassing onder de ruitenwisser….we bleken bij een ‘gele doorgetrokken streep’ te staan….. dat was niet heel duidelijk! Duur nachtje….. We gaan maar even bezwaar maken, hopen dat het lukt!

We blijven nog tot morgen in Loenen. Vandaag maar even weer gebruik maken van de beschikbare wasmachine en douche😀👍
En een heerlijke wandeling gemaakt in de prachtige omgeving!

Tamme kastanjes zoeken

Herfst, dus: paddestoelen!

Woensdag 4-10

Maandag zijn we weer naar Ommen gereden. We staan weer op CP de Stekkenkamp. De trein komt langs, ‘s avonds geeft dat een mooi effect met de nevelige graslanden….

Dinsdag hadden we ‘s middags Gert en Anneke op bezoek. Ze hadden de ochtend met Johan doorgebracht: wandelen in het Engelandse bos bij Hardenberg (walk down memory lane) en afsluitend koffie met appelgebak eten😀.
Tegen de avond weer naar Johan en Dianne; Gert en Anneke gingen koken en wij aten mee. Heerlijke pasta!

Vandaag hadden wij de beurt om bij Johan te zijn. We zijn gezellig naar Heino geweest, naar kasteel het Nijenhuis. Een prachtige lokatie van museum de Fundatie, met beeldentuin. Na een kop koffie (met appelgebak natuurlijk) waren we er klaar voor om alles te bekijken. Het was heel leuk om te doen!

De komende 2 dagen blijven we hier in Ommen staan. Oproepbaar, maar dat is waarschijnlijk niet nodig. We gaan maar es even lekker fietsen en niksen….