zaterdag 17 februari 2024

Steeds een stukje dichter bij Granada

Woensdag 14-2

Nog even een foto van waar de vorige blog eindigde.... we hadden een hele grote buurman! Voelde best veilig😁

De benzinepomp had een redelijk grote supermarkt, dus we hoefden niet meer onderweg naar een winkel👍.

Onze nieuwe overnachtingsplaats lag bij een dorp. Een groot terrein met een aantal camperplaatsen, met alle voorzieningen. De afgebakende plaatsen waren vol, maar er is zoveel ruimte daar, we vonden een prachtig plekje. Het is daar echt een wandelgebied voor de lokale bevolking, ze ontmoeten elkaar op bankjes, er is een basketbal-plek en: Petanque! Met een heus clubhuis erbij.

Een enorme bidsprinkhaan op een paal vlak bij de camper, we houden de horren goed dicht!

's Avonds oefent de jeugd van het korps op straat voor de processie. Wil heeft er 2 video's van gemaakt, maar ik kan helaas (gelukkig in dit geval!) geen video's plaatsen op deze blog....

Vandaag zijn we weer een klein stukje verder gegaan richting Granada. We staan nu bij sportvelden, met een mooi uitzicht, we staan vrij hoog! Het waait dan wel wat harder.

Misschien gaan we morgen alvast naar Granada, hoewel we de camping hebben besproken vanaf vrijdag. Dan kunnen we alvast een beetje ontdekken hoe het werkt met de bus naar het centrum, en alvast een labcache doen...

Vrijdag 16-2

Een dag eerder naar Granada lukt dus  niet, de camping is vol! Goed dat Wil gebeld heeft👍
Dan maar even een rustig dagje op deze plek, geen straf want we hebben een prachtig uitzicht. We maken nog even een wandeling naar het dorp. Een typisch Spaans dorp, niet veel aan😱 maar we hebben wel weer mooi wat stappen op de teller, ook etages😀

Het was wel een donkere dag gisteren, met regen (en een donderslag) en 's avonds een enorme wind!

Vandaag zijn we naar Granada gereden. Lekker rustig aan, het was 2 uurtjes rijden. Onderweg hebben we echt wel genoten! Van het uitzicht op de Sierra Nevada met sneeuw😁

Van de bijzondere rotspartijen met grotwoningen

En van de weerspiegeling van juffrouw Roos in onze voorganger😂

En gewoon van de prachtige uitzichten

We waren mooi op tijd op de camping, dus lekker alle was draaien👍 en daarna genieten van een biertje!

We staan op een kleine camping met krappe plaatsen, maar we hebben wel mooi een bushalte 'voor de deur', lekker handig! Onze plek ligt in de schaduw maar we kunnen nog een sprankje zon vangen👍

Morgen gaan we ervaren hoe we moeten reizen naar waar we naar toe willen en hoeveel tijd dat kost. En we gaan genieten😃

Zaterdag 17-2

Alweer een prachtige zonnige dag! 'Vannacht was het heel koud, 3 graden... maar we staan aan de stroom dus we laten het elektrisch kacheltje ervoor zorgen dat het aangenaam blijft😀. Maar je voelt het goed als je 's ochtends buiten komt! Wolkjes blazen😱.

Met de bus naar het centrum, dat is goed te doen. Dianne en Bertine waren inmiddels al bij de kathedraal, daar zijn wij ook naar toe gelopen. Eerst maar even een terrasje in de zon opzoeken om bij te kletsen, en dan de kathedraal in.

Leuke winkelstraatjes rond de kathedraal! Je ziet duidelijke de Moorse invloeden in oud-Granada, en dat uit zich ook in de winkeltjes.

De kathedraal is enorm groot, immens hoog, en heeft reusachtige pilaren, meerdere orgels, heel veel beelden, goud, marmer.... Niet persé mooi allemaal wat mij betreft.
Een greep uit de enorme hoeveelheid foto's

Tijd om op te warmen in de zon. Een drankje erbij, en een lekkere lunch👍

Het was erg gezellig om zo de dag door te brengen samen!
Wil en ik hebben nog even een paar stages van een labcache gedaan rond de kathedraal. We kwamen dit mooie beeld nog tegen

En deze dappere man met zijn zelfgebouwde eco-draaimolen!

De straatjes rond de kathedraal zijn inderdaad erg fraai!

We zien erg uit naar morgen, want dan hebben we een rondleiding in het Alhambra! Als het goed is worden we daar keurig op tijd door een taxi afgeleverd...