woensdag 8 juni 2022

.......En weer door naar Zweden!

We zijn inderdaad de Pinksterdagen blijven staan op de camping aan zee. Heerlijk relaxed, prachtig uitzicht, af en toe een wandelingetje..... We hebben heerlijke zonnige dagen gehad daar, maar ook fikse buien. Het was heerlijk om zo aan zee te staan, het leverde weer leuke plaatjes op.

En bij lekker weer kun je heerlijk buiten koken, op de nieuwe Cadac-mini....

Graanvelden en klaprozen, ook hier....

En een joekel van een rups! Ter vergelijking hebben we onze garmin ernaast gelegd, het apparaat dat we gebruiken voor geocachen.

Het blijft alweer lang licht! Zo tegen een uur of 10 's avonds verbazen we ons over de kleuren in de lucht en lopen toch nog maar even weer naar de zee! Wat een prachtig gezicht!

We hebben ons prima vermaakt daar op het eiland Als, het was goed om lekker rustig de tijd te nemen en te genieten van de omgeving.

Dinsdag zijn we weer doorgegaan, met de pont over naar Fyn (Fynshav-Bøjden). De oversteek is vergelijkbaar met de tocht Holwerd-Ameland. Het waaide best, de boot schommelde, maar we zijn niet misselijk geworden gelukkig.
Gloria stond op het autodek naast Gloria....😂

Vervolgens zijn we gewoon doorgereden naar Sjaelland, want het was heel slecht weer, veel regen, dus het had niet zoveel zin om op Fyn te blijven (en daar zijn we al geweest, 33 jaar geleden...). Deze brug is minstens zo indrukwekkend als DE brug..... Idioot hoog, maar dat moet ook wel, die enorme containerschepen moeten er onderdoor kunnen varen.

We hebben overnacht op een parkeerplaats in Ringsted. Daar zijn 6 plaatsen voor campers, gratis, met gratis stroom!

Vandaag hadden we een afspraak met Taya, die we in Portugal hebben ontmoet en in Kopenhagen woont. We hadden afgesproken bij het Amager strand, daar hebben we samen geluncht met uitzicht op DE brug....

Het was weer een heel bijzondere ontmoeting; als ze nog in Denemarken is als wij weer op de terugweg zijn, gaan we weer bij haar langs!
Maar zover is het nog niet.... Eerst naar Zweden! We zijn doorgereden tot vlak voor Kristianstad. Het plan is om een stuk omhoog te gaan langs de oostkust. Maar morgen eerst naar Åhus en dan door naar Kristianstad, daar vieren we dan onze verjaardagen.

We staan nu op een rustig plekje, bij een kerkje, in Tollarp. Weer heerlijk in de natuur, het geluid van vogels.... Het is fijn om weer in Zweden te zijn!