donderdag 18 mei 2023

De laatste paar dagen in Nederland en... de reis begint weer!

Ooievaarsnest in Bakkeveen

Na Bakkeveen eerst naar Zwolle, voor 2 bezoekjes bij vriendinnen. Fijn om ze nog even te zien voordat we gaan... en roerend afscheid genomen natuurlijk....

Daarna door naar de camperplaats in Ommen voor nog wat bezoekjes daar. We hebben daar 2 nachten gestaan. Vrijdag een hele lange (!)  lunch met onze nicht 😁. Daarna toch nog maar even naar Johan en Dianne, om Dianne te feliciteren met haar jubileum bij de school.... konden we mooi even helpen om de enorme hoeveelheid bloemen te verwerken😱

De volgende ochtend nog even bij een dierbare oud-collega van Wil langs, en ook haar konden we feliciteren met een jubileum! Toch fijn om iedereen nog even te zien en te spreken.

Daarna (zaterdag) door naar Norg, daar hebben we ook weer 2 nachten op de camperplaats in het bos gestaan. We werden 's middags opgehaald door Joost om naar Groningen te gaan voor een gezellige avond bij Martijn en Evelien. Bruno en Bea waren er uiteraard ook bij, want we gingen foto's kijken en verhalen horen over de reis van Martijn en Bruno door Amerika, in een camper. Dit gecombineerd met lekker eten en drinken - het was een mooie avond!

De volgende dag nog heerlijk met oud-buurvrouw Trijn geluncht, haar auto gewassen, ook nog maar even de auto van een andere oud-buurvrouw onder handen genomen 😱, afgesloten met een borrel bij Trijn. Ouderwets gezellig! En alweer roerend afscheid genomen... we blijven maar 4 maanden weg hoor...

Maandag naar Oosterwolde om het nieuwste deel van de 7 zussen op te halen bij de oud-collega's bij de Bruna. Nog even wat andere boodschapjes daar, en daarna naar Appelscha voor nog een bezoekje aan Menno en Sieny.

Door naar Drachten, want dinsdag moest de camper om half 8 bij de garage zijn.... een beurt, APK, en het nummerbord voor nog vervangen. De hele heisa werd iets uitgebreider dan verwacht, er moesten nog 2 nieuwe banden om, en alle remblokken moesten vervangen, en nog 2 nieuwe koplampen met behuizing en 'glas' en al... We hebben de fietsen er maar af gehaald om naar de tandarts en mondhygiëniste in Beetsterzwaag te kunnen gaan 's middags... Daar was gelukkig alles prima in orde! Dat hebben we gevierd met een lekkere lunch in het Witte Huis, het restaurant halverwege de weg Beetsterzwaag-Drachten. Toen we net klaar waren met eten belde de garage: alle werkzaamheden uitgevoerd, we kunnen gaan!

Na nog wat boodschapjes in Drachten en zelfs nog een extra opstapje bij de kampeerwinkel in Roden gehaald te hebben zijn we toch nog richting Duitsland gegaan, ook al was het inmiddels half 6.... we hebben Bunde nog gehaald, net over de grens! We zijn weer op weg!

Woensdag hebben we nog een flink stuk gereden richting Kiel, want we hebben inmiddels de boot geboekt: Kiel-Göteborg, op vrijdag, om 18.45 uur. Lekker eten en slapen op de boot, en de volgende ochtend komen we om 9.15 aan.

We hebben voor de route naar Kiel weer gekozen voor de weg boven Hamburg langs, met de veerboot van Wischhafen naar Glückstadt. Soms is het een beetje druk daar.... ruim een uur wachttijd hadden we, en wat kun je dan beter doen dan voorlezen....

Wil heeft nog zeehonden gezien op een drooggevallen zandbank!

We hebben overnacht in Itzehoe, op een grote P waar een circustent stond opgesteld. Die dag geen voorstelling gelukkig😱. We zijn vergeten een foto te maken helaas.

Vandaag nog weer een stukje dichter bij Kiel, in Bordesholm. Dan halen we Kiel morgen zeker op tijd 😁 We kunnen meteen gebruik maken van ons nieuwe extra opstapje! Een goede en nuttige aankoop!

We staan op een P in de natuur, heerlijk buiten zitten, fluitende vogels om ons heen... Kunnen we vast wennen aan Zweden!

Net als vorig jaar duurt het even voordat het indaalt, dat we nu toch echt alle afspraken gehad hebben en dat we weer onze eigen gang kunnen gaan...!

1. Hej lieve vriendinnen... wat lees ik nu? Extra opstapje nodig? 🤣🤣🤣

2. Fijn dat WE weer onderweg zijn, heb het erg gemist .En mijn autootje staat me iedere dag glimmend aan te kijken ,blij dat hij die vieze aanslag allemaal kwijt is.Hebben jullie ook de verandering bij de ingang kapster gezien ? Henk heeft er een baan bij water geven ha ha nou tot de volgende keer .van uit jullie mevr Roos.