donderdag 30 november 2023

Herfst, veel regen en……. Winter!

Zondag 19-11

Na ons bezoek aan Gert en Anneke hebben we overnacht in Bathmen, omdat we de volgende dag in Deventer moesten zijn. Op zich een prima plek, een P bij een sporthal. Maar op zaterdagochtend beginnen de voetballertjes al vroeg, en worden we helemaal ingesloten door auto’s waarin de jonge sporters naar het veld gebracht worden…. Gelukkig hadden we de hele ochtend nog de tijd, maar we zorgden wel dat we reisklaar waren zodat we konden vertrekken zodra er wat ruimte naast en voor de camper vrij kwam…. We reden dus ruim op tijd naar Deventer voor het kraamfeestje. En dat was maar goed ook, want normaal parkeren we onze grote auto bij het winkelcentrum vlakbij, maar dat lukt dus niet op zaterdag! Dan maar bij vd Valk parkeren, iets verder lopen… zo jammer dat het weer zo slecht was!

Na het gezellige (drukke) kraamfeestje zijn we naar Loenen gegaan. Lekker samen eten, kletsen, en vandaag nog weer een heerlijke boswandeling gemaakt. Met als afsluiting een lekkere lunch, altijd goed!

Daarna zijn we naar Ommen gereden, we gaan morgen en dinsdag nog even bij Johan en Dianne op bezoek.

Vrijdag 24-11

Maandag zijn we weer lopend naar Johan en Dianne gegaan, een lekkere wandeling! Nieske kwam ook nog langs met Pepijn, gezellig! Op de terugweg nog even wat boodschappen in het centrum, o.a. iets lekkers bij de koffie voor de dinsdag😋

Dinsdag is Wil voor Dianne ‘wat’ vogelvoer gaan halen en heeft het meteen buiten geïnstalleerd. Wat een hoeveelheid, ze heeft voor de hele winter genoeg!

We staan nog steeds in Ommen. Naast de bezoekjes op maandag en dinsdag hebben we nog hand- en spandiensten verleend deze week en oppasdiensten gedraaid😁👍 Dinsdagmiddag werd de moeder van Dianne nl. plotseling opgenomen in het ziekenhuis, wij hebben op Johan ‘gepast’, samen met Bertine. Dat ging helemaal goed natuurlijk…. Bertine heeft gekookt, met wat ervaringsdeskundigheid van Wil erbij👍

Woensdag hebben we nog wat extra spulletjes naar het ziekenhuis in Meppel gebracht, want we moesten toch naar de gemeente Ooststellingwerf om te stemmen. We mochten Diannes auto mee, fijn!

Gisteren weer ‘oppassen’, nu zonder Bertine want die was aan ‘t werk. Dianne ging eerst naar Isala Zwolle, waar Maartje woensdag was bevallen van een gezonde dochter! Daarna naar Meppel, naar haar moeder. Die werd weer overgeplaatst naar Zwolle…. Het is een hele drukte en extra zorgen, we zijn blij dat we in de buurt kunnen staan en hulp kunnen verlenen waar nodig.

Vandaag een dag niks, vrij! Ik heb lekker veel aan de studie kunnen doen die ik net gestart ben: een online cursus ‘werken met de biotensor’. Leuk om weer iets nieuws te leren, ik geniet ervan!

Zondag 26-11

Zaterdag hadden we in principe ook ‘vrij’. We wilden graag even wat water halen bij Johan en Dianne, want WE DACHTEN DAT het water op de CP afgesloten was ivm vorst …. Bleek later helemaal niet zo te zijn…. We moesten koffie komen drinken, gezellig! Wil had onderweg lekkere oliebollen bij de kraam gehaald😋. Johan geniet zo van lekkere dingen… ze hebben uitgebreid verteld over hun bezoek gisteren aan de nieuwe kleindochter. Ik kon nog even strijken👍en Wil de sokken opvouwen💪.

‘s Middags nog even gewandeld langs de andere kant van het spoor. Daar stond een bijzonder verkeersbord, gewoon in het land🤭… en daar staat juffrouw Roos!

Het is wel weer oppassen deze dagen, op de juiste momenten gaan lopen en fietsen, want o o die regen….
Maar met de zon erbij krijg je een mooie regenboog!

Vanochtend eerst naar het watertappunt op de CP gereden. Heel voorzichtig, zodat alles kon blijven staan…. Het is gelukt!
Vanmiddag hebben we weer een flink eind gewandeld, want het zou droog blijven. Wonderlijk dat de app van buienradar de fijne miezerregen niet kan zien…. Toch een mooie 6 km gedaan, met weer mooie herfstplaatjes👍

Donderdag 30-11

Maandag weer naar Johan en Dianne. Dianne ging naar Zwolle, naar het ziekenhuis, op bezoek bij haar moeder. Wij bleven gezellig bij Johan. Samen een documentaire over Frank Zappa kijken/luisteren, gezellig!
Dinsdag nog even een kort ochtendbezoekje, maar wel met een lekker gebakje😱😁
‘s Middags zijn we samen met Bertine op bezoek geweest bij Diannes moeder in het ziekenhuis. We hebben gezellig met haar in het restaurant gezeten, met wat lekkers bij de koffie natuurlijk… we groeien dicht!

Gisteren hebben we een ritje gemaakt naar Duitsland, want de winter is nu toch echt begonnen! En dan hebben we niet genoeg aan het elektrisch kacheltje alleen…. Zo zag de wereld eruit toen ik het gordijn opendeed!

Ook ‘s nachts moet de kachel een beetje blijven branden om ervoor te zorgen dat de vorstbeveiliging van de watertank niet omslaat en we alle ingenomen water weer kwijt zijn… Dus de LPG flessen moesten weer gevuld. We zijn naar Uelsen gereden en daar ook meteen wat boodschappen gehaald. Wat een prachtige wereld op de terugweg!

En dit was ons uitzicht toen we terug kwamen

Vanochtend weer naar Johan en Dianne gegaan, lopend, wat een prachtige wandeling zo!

Dianne maakte van de gelegenheid gebruik om even boodschappen te halen en wij konden lekker even douchen!
‘s Middags ging Dianne weer naar het ziekenhuis voor een gesprek met de artsen. Ze gaan een goede plek voor haar moeder zoeken, want ze heeft volledige verzorging nodig. Het is een hele drukte extra zo…

We hebben een fantastisch cadeau van ze gekregen: 2 zitmatjes en een voetenkussen met infrarood-warmte erin! Zo lekker!

Het is heel bijzonder om de seizoenen in Nederland weer mee te maken. We genieten ervan! En het is heel fijn om te merken dat het prima te doen is in de camper, ook met kou. We nemen dan wel extra maatregelen, o.a. Een lang isolatiedoek voor in de auto en fleecedekentjes voor de ramen. En dan nu deze warmteverwennerij erbij, wie doet je wat!