vrijdag 22 oktober 2021

We genieten nog even van de Picos

We zijn nog steeds op dezelfde camperplaats. De eerste dag hier hebben we echt even een rustdag gehad met wat klusjes en korte wandelingetjes door het dorp. Gisteren hebben we een bergwandeling gemaakt. En verder steeds genieten van de zwevende aasgieren en steenarenden, de roepende slangenarenden en bosuilen. Het is een fijne plek waar veel te genieten valt!

Posada de Valdeón is ook weer zo'n typisch oud en slaperig dorpje. Er zijn 3 hotels maar die zijn nu dicht. Er is een klein winkeltje, open van 9 tot 2, je moet aanbellen als je naar binnen wilt. Verder is er niks te beleven, maar dat hoeft ook niet.

Je haar wassen in de buitenlucht, heerlijk!

Een prachtige zonsondergang!

Zwevende gieren en een hagedisje onderweg...
En maar weer veel foto's van onze wandelingen...
Deze rondwandeling zou ongeveer 10 km. zijn met een forse klim. We zouden wel zien hoe ver we kwamen.... En dan raak je op een gegeven moment op een punt waarop je net zo goed door kunt lopen😁

Regelmatig kom je zo'n waterbak tegen. Deze stond op het punt waar we achteraf hádden kunnen weten dat we de rondwandeling begonnen waren met de terugweg.... maar dat beseften we pas toen we weer terug waren bij het beginpunt.... Daarom was het zo'n heftige klim, terwijl de afdaling steiler zou zijn! Met behulp van de app voor geocachen hebben we onze eigen weg verder gezocht. Gelukkig hadden we verbinding, zelfs boven op de berg, want je moet wel even die kaart in kunnen laden!
Dan kom je wel langs bestaande paden, maar later snapten we dus pas waarom er geen geel-witte wegwijzers meer stonden... We liepen een heel stuk door een bos, op een smal pad met soms steile afgronden ernaast, en af en toe was het verstandig om via de boomwortels verder te klimmen/dalen.... Maar overal zie je mooie dingen, zoals deze prachtige boom!

We kwamen nog een koe tegen op de weg naar beneden..... Na vriendelijk verzocht te hebben om ruimte te maken voor ons konden we onze weg vervolgen😁
Achteraf hebben we dus deze wandeling, die heette middel-zwaar te zijn, nog zwaarder gemaakt.... en uiteindelijk 12 km. afgelegd😱!

Mijn schoenen zijn nu echt overleden helaas.... ze liggen nu in de container, gelukkig heb ik nog een paar lage goede wandelschoenen en wandelsandalen, dus we gaan vrolijk verder!

Maar niet vandaag, we hebben nu weer een rustige dag met o.a. vanmiddag videobellen met Britt om spelletjes te doen, want we hebben hier goede wifi!

1. Haha dat zou ons ook zomaar kunnen gebeuren, hebben wij in de bergen regelmatig meegemaakt dat we of verkeerd liepen of ons eigen pad gingen volgen. Maar wat een prachtige omgeving en heerlijk weer. Hier veel regen en storm de laatste dagen, echt herfstweer dus. Liefs Goke

2. Hele mooie wandeling!
    En wat een geweldige omgeving, met die woeste bergkammen op de achtergrond 😍
    Ik snap wel waarom jullie hier wat langer blijven!