zaterdag 10 juli 2021

Door naar Lövånger, behoefte aan rust

De overnachtingsplaats aan de kust was helemaal geweldig qua uitzicht, maar ook wat onrustig en druk. We zijn dus maar 1 nacht gebleven. Wel heerlijk ontbeten op het strand (!) maar we hadden niet de moed om de golven te trotseren...

We hebben gisteren maar een uurtje gereden naar de volgende plaats die we hadden uitgezocht: Lövånger.

Je kon bij de kerk staan (gratis, toilet aanwezig) maar vlakbij was ook een hele eenvoudige camping, niet duur. Daar hebben we voor gekozen, je kunt dan wat vrijer buiten zitten en we zitten nu lekker in het groen, in een natuurgebied. Niet zo'n geweldig uitzicht, en geen zwemwater, maar hé, je kunt niet alles hebben! Want de rust is werkelijk heerlijk, we merken dat we daar aan toe zijn en besluiten meteen hier een paar dagen te blijven.

We zitten in een plaatsje waar nog een oud kerkdorp bewaard is gebleven. Bij de kerk staan allemaal kleine houten huisjes waar de boeren uit de verre omgeving konden overnachten als ze naar de kerk gingen. Nu worden ze verhuurd als vakantiehuisjes, enkele zijn privé-bezit. Een van deze huisjes is beschikbaar voor de campinggasten om de douche en wc en keuken te kunnen gebruiken, want het 'service'-gebouw is 'under construction'.

We maken 's middags een wandeling in de omgeving en komen er achter dat er een mooi cache-rondje te lopen is hier. Daar is het nu te laat voor, maar dat wordt dus een mooie besteding voor 1 van de komende dagen.
Het lijkt er de hele dag op dat we het rijk alleen hebben, maar 's avonds laat komt er toch nog een camper bij. De volgende ochtend vertrekt hij weer vroeg😁

We hebben heerlijk geslapen en heerlijk rustig aan gedaan vanochtend. Daarna zijn we op de fiets gestapt (eerst zadel en stuur weer ontdaan van al het stof😱) voor één van de uitgezette fietsrondjes. We misten de eerste de beste afslag omdat er geen bordje stond, maar daardoor kwamen we wel terecht bij een mooi haventje aan een inham van de zee! Tijd voor picknick!

Het was lekker om even te fietsen, maar we zijn veel over gravel-/steenslagwegen en bospaden gekomen. Arme fietsen... Hier in het noorden moet je daar dus zeker rekening mee houden als je een ritje gaat maken, zowel voor de fiets als voor de auto.

Morgen gaan we een cache-wandeling maken. De muggenspray moet mee....